2018. december 23., vasárnap

Hội An 1.

Hue-ból Hoi Anba busszal mentünk. Amikor beállt a busz, teljesen gyanútlanul felszálltam, és ülések helyett ágyakat láttam. 😀 Nekem teljesen új volt a fekvőbusz fogalma, így nézett ki belülről:

A 137 km-t 4 óra alatt tettük meg, így még jól is jött, hogy ki lehetett nyújtózni!
A közlekedés továbbra is botrányos, egyszerűen nem értem, hogy miért nem láttam még balesetet... Még megfigyelés tárgyát képezi a duda használatának a  szabálya. Azt ugyanis mindenki nyomja, szinte folyamatosan.  Valahol itt lehet a kutya elásva...

Pihenő útközben

Hoi Anba érkezve megrohanták a buszt a taxisok. Mi először elvonultunk, megnéztük a térképen, hogy egyáltalán hol vagyunk, mert lehet, hogy a szállás csak pár száz méterre van... Majd kiválasztottuk azt a sofőrt, aki taxishiénának nem nevezhető módon, egyszerűen ült a kocsijában. Aztán kiderült, hogy ennek mi volt az oka: egy szót sem tudott angolul, és a jogsija is kb. pár napos lehetett. Nagyon lassan haladt, nézte a váltót, amikor váltott, megállt, amikor csörgött a telefon, de azonnal elindította az órát, kezelte a csomagot, szóval nagyon szimpatikus volt!!!

A szállás a nagyon kellemes HT Village Villa. Egy fiatal srác a tulajdonos (Wiu), látszik, hogy ügyel a részletekre, ott van a szeme mindenen. Végtelenül kedves és figyelmes volt mindenki, a szoba makulátlanul tiszta, tágas, óriási ablakokkal:

A reggelinél mindenre gondoltak, és isteni volt a házi joghurt és a tavaszi tekercs!
A délutánt szervezéssel töltöttük: kiderült ugyanis, hogy csak éjszakai busz van Nha Trangba, így itt elveszítünk egy napot +1 éjszakát. :(
Ezért okosan kell beosztanunk az időnket. Innen terveztük a kirándulást My Sonba, ami egy napot igénybe vesz, ezért először azt foglaltuk le másnapra és egyúttal megvettük a buszjegyet is Nha Trangba. Így még lesz egy egész napunk is városnézésre Hoi Anban.

Este Krisztián új kedvencénél, Big Momnál vacsoráztunk, aki bánh mit készít. Ez egy ropogós baguette-es szendvics, amibe mindenféle finomságot töltenek: sült húst, disznósajtot, csíkokra vágott sárgarépát és japán retket (daikon), uborkát, salátát, koriandert, mentát és chiliszószt.

Egy "háziasított" francia szendvicsnek nevezném... Nagyon finom, otthon is meg fogjuk csinálni!